Vloženo: 22.12.2015 10:21 | Film: -
Konec roku máme na krku, a tak i my budeme bilancovat. Na následujících řádcích se dovíte, jaké filmy se nám v letošním roce líbily nejvíce. Jedná se samozřejmě o osobní preference jednotlivých přispěvovatelů, takže neváhejte a podělte se s námi v komentářích o svou nejlepší pětku tohoto roku!
Kromě mé maličkosti a staky, který také přispívá kinorecenzemi pro náš magazín, jsme oslovili také salisburyho, aby se s námi podělil o své filmy, protože je velmi častým navštěvovatelem kulturních akcí a to nejen těch filmových! Jedná se o filmy, které měly letos premiéru v českých kinech a tento přehled začneme mou volbou!
Autor článku: Václav "vorez" Suchý
1) Whiplash
Kdybyste se mě na začátku roku zeptali, jaký film bude na tomto místě, tak bych Vám s největší pravděpodobností odpověděl, že to budou nové Star Wars. Ačkoliv J. J. Abrams natočil velmi povedený snímek, tak nakonec v mém žebříčku nefiguruje vůbec. Naopak velkým překvapením je pro mě snímek Whiplash, který mě dle synopse nebo prvních trailerů nezajímal prakticky vůbec, ale díky vynikajícímu hereckému obsazení v čele s Milesem Tellerem a J. K. Simmonsem mě dokázal chytit během prvních několika minut a vyplivl mě až na konci, kdy jsem si vrněl blahem a byl nadmíru spokojen.
Tento film není ani tak o hudbě, jako o střetu dvou osobností, které se snaží dosáhnout toho nejlepšího možného výsledku, i když cesta je to hodně drsná a s nejistým výsledkem. Pokud jste Whiplash ještě neviděli a ani Vás neláká, tak ho schválně zkuste!
2) Americký sniper
Clint Eastwood není jen vynikající herec, ale také zručný režisér. Jeho poslední film si vybral amerického válečného hrdinu, který pomocí své sniperky kosil jednoho nepřítele za druhým. Ze začátku se mohlo zdát, že půjde jen o oslavu amerického vlastenectví, ale Clint nabídl i druhý pohled na válku v podobě post-válečného syndromu, který je pro účastníky velkým problémem.
Na filmu se mi proto velmi líbily tyto dvě příběhové linky, které se navzájem prolínaly. Příběh je založen na základě skutečných událostí, takže má finále velmi emocionální dopad. Pořád však tvrdím, že Bradley Cooper v tomto filmu nepředvedl žádný oslnivý herecký výkon, ale díky střihu, kameře a hudebnímu doprovodu, kterým bylo jeho herectví podtrženo, byste mu plešouna z fleku dali!
3) Birdman
Tento snímek letos vyhrál plešouny, protože dokázal obstát v těch nejdůležitějších kategoriích. Osobně jsem si myslel, že mě Birdman nedokáže zaujmout, ale opak byl pravdou. Podobně jako Whiplash mě chytl a líbil se mi styl, jakým byl natočen. Vypadá totiž, jako by byl natočen na jeden záběr, ale ve skutečnosti tomu tak není.
Ve filmu se sešla velká plejáda hvězd, která přispěla k jedinečnosti tohoto snímku. I když je fakt, že rozhodně není pro každého. Pokud však máte rádi náročnější a uměleckou tvorbu, tak si ho užijete, protože toto je pravá filmařina!
4) Kingsman: Tajná služba
Tento snímek možná nemá takovou uměleckou hodnotu jako předchozí, ale neskutečně mě bavil. Matthew Vaughn natočil neuvěřitelně zábavnou akční jízdu bez kompromisů s pořádnou dávkou humoru, proto si může připsat na konto další velmi povedenou komiksovou adaptaci.
Kombinace britské uhlazenosti a tamního humoru byla okořeněna krvavým podáním a skvělým hereckým obsazením. Letos jsem tento film viděl opravdu hodněkrát a pokaždé si ho užiji. Samuel L. Jackson navíc předvedl vynikajícího záporáka! Pro mě nejlepší popcornová záležitost roku!
5) Muž na laně
Další film, od kterého jsem letos moc neočekával a původně jsem na něj šel spíše z povinnosti. Opět jsem byl velmi příjemně překvapen. Tentokrát hlavně hereckým výkonem Joseph Gordon-Levitta, který svou postavu hrál s typickým francouzským nadšením a vášní.
Snímek popisuje život provazochodce Philippe Petita, který se rozhodl přejít po laně mezi budovami Světového obchodního centra a tomuto svému cíli podřídil značnou část svého života. Kousek to byl velmi odvážný a mohl při něm přijít o život. Muž na laně se chlubí vynikajícím hereckým obsazením a tempem, jakým je příběh. Robert Zemeckis natočil velmi důstojnou poctu již neexistujícím budovám!
- staka -
1) Sicario
Pro mě naprostá bomba a jednička roku 2015 a jediný film tohoto roku, na který jsem si zašel dvakrát do kina. Realisticky zachycená operace zpravodajských složek. Perfektní herecké výkony. Deprese, krev, nádherný vizuál a temnou atmosféru dotvářející místy až hororový soundtrack.
2) Krycí jméno U.N.C.L.E.
Klasický Guy Ritchie, jak ho mám rád. Svižný děj s velkou porcí nadhledu a humoru. Zajímavé postavy, originální akce a opět vynikající tentokrát písničkový soundtrack.
3) Macbeth
Mám rád Shakespeara. Mám rád Skotsko a historické filmy, které se ve Skotsku odehrávají. Mám rád Fassbendera a Cotillard. Z této rovnice mi vychází, že mám rád i toto temné a krvavé zpracování Macbetha.
4) Gangster Ka, Gangster Ka: Afričan
Oficiálně jsou to sice dva filmy, ale de facto jde o jeden dlouhý snímek. Existence těchto filmů je důkaz, že když se chce, tak to jde a i u nás někdo zvládne natočit gangsterku, která nepůsobí trapně, naivně či provinčně. No a samozřejmě tomu vládne vynikající Hynek Čermák v hlavní roli.
5) Ex Machina
Nezávislý sci-fi snímek s promakaným scénářem, perfektním audio-vizuálním zpracováním a vynikajícími hereckými výkony. Přitom jde o takřka komorní příběh tří „lidí“ na horské chatě. Pro ty, kteří nepotřebují nutně k zábavě výbuchy, přestřelky, honičky a jiné atributy akce.
salisbury
1) Whiplash
Virbl v jazzovém rytmu rozdrtil sál svou přítomností a já jsem ihned vytušil, že tenhle film mě bude bavit. Bavil a dokonale. Nemohu si vynachválit skvělý herecký výkon J.K.Simmonse, který záslužně byl nominován na Oscara a také tuto zlatou sošku vyhrál.
Jeho role v ledasčems předčila i roli hlavní, která nebyla Milesem Tellerem zahrána nikterak špatně a též mohu jeho nadšení pro danou věc jen a jen chválit. Užíval jsem si skvělé hudby, dokonalých hereckých výkonů a častého vizuálu v podobě potních kapek či krevních slz dopadajících na činel za velmi rychlého šlehání paliček do natažených blán bubenického rezonátoru.
2) Divočina
Píseň El Condor Pasa Paula Simona a Arta Garfunkela se rozezněla hledím a já věděl, že tenhle film se mi zapíše silně do rozevřené náruče mého cestovatelského srdce. Divočina s Reese Witherspoon mi ve všech směrech vylahodila chuťové kalíšky a já mám neustálou chuť vzít krosnu i vyrazit do samoty šumavských hvozdů.
Mé vzpomínky se zhmotnily, já se s nimi muliskuji s touhou po dobrodružné eskapádě za praskotu táborových ohňů, nádherných krajinových výjevů a hlavně za zážitky, které jsou velmi nevšední, ba přímo na hranici života a smrti. Nádherný film, který se pro mě stává filmovou biblí nutíc mě vylézt dále než jen na práh společenské sounáležitosti.
3) Ex Machina
Karel Čapek by při sledování tohoto filmu odhodil velmi rád svého prachem zaneseného Rossumového univerzálního robota a začal lízat pln chtivosti kybernetické obvody. Skvělý film, ve kterém se nádherně prolíná člověkem opomenutá panenská příroda s futuristickou modernizací.
Umělá inteligence rozevřela svou hambatou náruč, já zapojil mozek do zásuvky vnímání a jak chycen v pasti nedutaje naslouchal. Ex Machina je geniální film a moc dobře vím, že to takhle zůstane i při dalším připojení mého zrakového orgánu k obrazové ploše tohoto nadčasového snímku.
4) Šílený Max: Zběsilá cesta
Již ve stádiu ranného mládí jsem velmi holdoval Mad Maxovi s Melovým vtělením a proto jsem byl výrazně zvědav na Mad Maxe s Tomem. Po zhlédnutí filmu si nemohu ani v nejmenším stěžovat, protože bylo po celý film důrazně vidět, že George Miller zde zúročil svou MelMadMaxovou trilogii. Silný důraz na efektní akci nebral konců a minimalizace slovních obratů tuto akci jen podtrhovala a nijak jí nezdržovala. Již v úvodu je člověk vstřelen do filmu tak famózně, že má neskonale výraznou chuť ujiždět po této Zběsilé cestě, aniž by mu v hlavě probleskl nápad o jejím opuštění.
Bizarní postapokalyptický tuning aut je dokonalý, nemluvě o ďábelském kytaristovi, který se v mé prorezlé paměti na prověšených kšandách pln dychtivosti neustále houpe. Tom Hardy se stal novodobým Maxem, který hrdě se může na svět dívat a Charlize "Furiosa" Theron ukázala, že i s jednou rukou se dají dělat velké věci. Mad Maxovi koluje v oprášených žilách nová krev, která je nasycená vysokooktanovou akcí svařenou s bezdechým nitrákem a já budu velmi rád, až si to před svými zraky opět v klidu domova oživým.
5) Krycí jméno U.N.C.L.E.
Muž ze steelu Henry Cavill se kryl jménem S.T.R.Ý.C. a vyšlo mu to parádně. V tomto krytí mu pomohl Armie Hammer a hlavně Alicia Vikander, která si mou pozornost získala již v Ex Machině, kde byla stejně jako tady naprosto skvělá. Rychle odsýpající film vsazený do retrostylového outfitu mě obrazem a hudební nařaseností dostal.
Divák občas čeká hodně, ale tady toho hodně v tom nemálu dostane. Bond či Kingsman odvádí skvělou práci, ale rozhodně partička z U.N.C.L.E. není vůbec ve své výkonnosti pozadu, ba naopak v ochranném útočném bloku i trošku vykukuje, což je příjemně odvděčeno mou pozorností.
Článek
Tažko urobiť rebríček top 5 z celého roka. Z toho čo je tu som niektoré filmy ešte ani nevidel, ale napríklad Kingsman by v tom mojom určite nebol. Muž na lane áno. A toho ospevovaného mad maxa si ja nahradím Jurským svetom. Každému sa páči niečo iné a je zbytočné sa dohadovať čo je lepšie.
Článek
a ten nejukecanější chytrolín Mino87 :-D nám svoji Top 5 asi radši nepoví :-)
Článek
OH? How dare you? Mad Maxa ešte pochopím aj FF7 ale star wars 7 hneď odvoláš! A interstellar tiež. Avengeri síce neboli nadpriemer ale boli dobrí :) Keby star wars 7 bolo zlé, tak neviem ako by tú nomináciu na critics choice awards za najlepší film získali + sú v zozname AFI Awards medzi najlepšími filmami, v Afi bol dokonca minulý rok aj interstellar :) A vážne tento rok si nevidel nadpriemer, čo takto ten tvoj ospevovaný Marťan? Od tvojho ospevovaného scotta? :)
Článek
Neviděl jsem tedy všechny filmy, ale z toho co jsem letos viděl, tak se mi nejvíce líbily tyto filmy. Mission Impossible 5, Kingsman, STAR WARS 7, Whiplash a Mad Max a Marťan. Přičemž asi nejvíce se mi líbila Mission Impossible 5. Pro mě překvapení a veliké, nejlepší z MI. Ale jak říkám, neviděl jsem Sicario, Muž na laně či Everest.
Článek
A to jsem zapoměl na Ex Machina, a U.N.C.L.E., zkrátka je toho dost . Chystám se ted mezi svátky, že něco z toho zkouknu. Pak áebrířek asi uoppravím. Nejspokojenší jsem byl u MI5 a STAR WARS, i když u SW jsem čekal, že to bude ještě lepsí, nez na konec bylo, ale i tak spokojenost
Článek
také počítám že se můj žebříček bude ještě měnit po všech proměných :-) pokavaď klapne hlídání tak v neděli razíme se ženou na SW na to se strašně těšim a jsem zvědav jak se mi to bude ve finále líbit ale třeba taková ExMachina bylo pro mě těžké zklamání, každej to má hold trochu jinák :-)
Článek
Bohužel jsem břídil a můj žebříček Top 5 nemůže být zatím úplně objektivní, jelikož v něm nemohou zatím figurovat, snímky jako Everest, Marťan, Sicario, Black mass, SW 7, Legend, jelikož jsem je zatím neviděl, tudíž sestavím z toho co už mám za sebou :-) 1.Mad Max, 2.American Sniper, 3.Muž na laně, 4.Bojovník, 5.Krycí jmeno U.N.C.L.E., hodně mě letos pobavil Špion a Ant-Man, zkrátka letos to byl výživný rok ale něco mi říká že příští rok sestavit tenhle žebříček bude ještě mnohem těžší, tak veselé vánoce všem :-)
Článek
Myslím si,že tento rok byl na povedené snímky celkem bohatý, a tak vybrat svoji TOP 5 je velmi těžké. Kolikrát si i vzpomenout na všechny ty filmy, které jsem viděl :-) No, ale zkusím nějake vybrat
1. Americký sniper
2. Muž na laně
3. Ant-Man
4. Kingsman
5. Everest
Dále mě i začaly snímky jako Bojovník, Avengers, SW VII, aj.
Jinam už jsem moc zvědav na rok příští a věřím, že hned v lednu uvidím snímek, který budu radit do své TOP 5 příští rok a to je snímek The Revenant. :-)
Článek
Vašek má 4 z 5 filmů z roku 2014, ale nevadí :)
Článek
Já to beru podle vzniku filmu a ne podle toho kdy to kdo viděl v kině ;) Někdo taky poprvé viděl Vetřelce v kině až při nedávné obnovené projekci a netvrdí, že je to nejlepší film daného roku :)
Článek
Co se týče Whiplash, tak s tím nemohu jinak než souhlasit. Nevěděl jsem co mohu od tohoto filmu očekávat, ale nakonec jsem doslova čuměl jak silný tento film je :-)
Osobně jsem byl mile překvapen i z Terminator 5, ikdyž se mnou asi někteří nebudou souhlasit :-D a Tom Cruise s dalšími díly MI je lepší a lepší. Krycí jméno U.N.C.L.E. je velmi svižný a povedený film.
Článek
Tak ja berem Whiplash a Birdman ako filmy 2014, hodnotím teda podľa amerických premiér :)
1. Star Wars VII
2. Everest
3. Muž na lane
4. Marťan
5. Steve Jobs
6. Creed
7. Revenant
8. Most špiónov
9. Ant-Man
10. Mission Impossible 5
11. V srdci mora
Tento rok boli skvelé filmy, nemohol som vybrať iba 5 :D
Článek
Venco to som nečakal: ,,Ačkoliv J. J. Abrams natočil velmi povedený snímek, tak nakonec v mém žebříčku nefiguruje vůbec." Si objektívny , pokračuj v tom aj v roku 2016. Inak najviac sa asi stotožňujem so Salisburim :) dobrý výber.
Článek
V titulku i článku se píše letošní filmy, ale v žebříčku máte filmy z 2014. (American Sniper, Whiplash, Birdman, Kingsman)
Filmy nebyly datumově myšleny světovou premiérou, ale premiérou na našem trhu. Ač některé filmy byly uvedeny v zahraničí v roce 2014, tak u nás byla premiéra v roce 2015. Tento článek se týkal filmů premiérově uvedených v našem regionu v roce 2015, což z nich samozřejmě nedělá filmy roku 2015, ale jen filmy, které díky uvedení byly zařazeny do tohoto roku. Těžko by jsi je mohl hodnotit v roce 2014, když u nás mají třeba premiéru v březnu 2015.
Článek
Tak já to myslel celkově. Navíc buď za takový lidi rád, kdyby jich nebylo, tak si nemáme z koho dělat srandu, teda alespoň já si z nich rád dělám srandu a to že jejich víra způsobila stovky válek, bylo zabito, upáleno a popraveno miliony lidí, protože si to přál bůh, přece vůbec nevadí... stejně jsme nikoho z nich neznali. :-D
Partner: 3D filmy | Blu-ray filmy | DVD
V databázi je celkem 1.871 filmů a 2.267 Blu-ray edic. | Copyright © 2014 film-arena.cz | Vytvořil: tvorba webových stránek |
Pro tuto akci je nutné se nejprve přihlásit ke svému účtu.
Jestliže nemáte účet, můžete se zaregistrovat.
Máte-li účet, přihlaste se.
Tazzy (2159) |reagovat
Článek
včéra jsem viděl Sicario a ačkoliv mou Top 5 nepřepíše, tak musím uznat že to byl hodně drsnej film z velmi tísnivou atmosférou, je to hodně dobrej film ale nevim jestli bych ho musel vidět znova, proto se v mém Top neobjeví i když jde o opravdu hodně kvalitní film.